Michał Maj Programista, Grafik, Animator
Nazywam się Michał Maj i pracuję jako programista Front End, a także grafik / animator. Pod względem graficznym zajmuję się projektowaniem, animacją, wizualizacją i poligrafią. Robię to już od 8 lat. Od dziecka wykazywałem zdolności rysunkowe i manualne.
Moją drugą pasją jest programowanie, co udaje mi się połączyć w części z moich projektów z grafiką. Z wykształcenia jestem informatykiem (Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Łódzkiego), potrafię więc poprawnie i efektywnie programować w kilku językach.
Programowanie
Front End / Strony internetowe
Obecnie pracuję jako programista Front End i codziennie koduję w HTML, CSS, SASS oraz Javascript. Posługuje się również jQuery, Require JS oraz Prototype. Korzystam z wbudowanych debuggerów przeglądarkowych oraz pluginów takich jak Firebug. Dodatkowo wspomagam się tusk runnerami takimi jak Grunt oraz Docpad, a także Compassem. Do kontroli wersji używam SVN lub GITa. Obecnie pracuję przy developmencie stron m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT, Orange.pl, NJU Mobile, PGNiG, DUON, Reiffeisen Polbank, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Programowanie gier i aplikacji
Programuję aplikacje na platformę Android z wykorzystaniem technologii Bluetooth. Programowałem gry i aplikacje z wykorzystaniem obiektów 3D w programach Flash (ActionScript 3.0), oraz Unity3D (C#).
Grafika
Animacje / Filmy / Efekty specjalne
After Effects w połączeniu z 3ds Max'em - to programy, w których zwykle przygotowuję filmy i animacje wyświetlane na dużym ekranie podczas eventów. Wymyślanie oraz tworzenie takich animacji opanowałem do perfekcji, wykorzystując przy tym najnowsze techniki wizualizacji (m.in. particle, motiontracking). W temacie animacji czuję się jak ryba w wodzie.
Wizualizacje 3D
3ds Max (VRay) i Photoshop - korzystam z nich przy tworzeniu wizualizacji. Począwszy od małych, nieskomplikowanych przedmiotów jak projekty poligraficzne, poprzez bryły, takie jak meble - zakończywszy na budynkach wraz z wnętrzem. Modele oczywiście zawierają odpowiednie tekstury oraz oświetlenie, dające fotorealistyczny wizerunek. Do projektów budynków wykorzystuję również AutoCAD.
Nietypowe Projekty
Gdy standardy nie wystarczają sięgam po dodatkowe narzędzia. Strona do oglądania w okularach 3D (czerwone, niebieskie) w pełnym trójwymiarze, Rozszerzona rzeczywistość wykorzystująca kamerę (również przez internet), oraz proste gry, to jedne z takich projektów. Wykorzystuję do tego celu programy takie jak Adobe Flash, którym posługuje się perfekcyjnie zarówno w animacji, jak i skryptach (ActionScript 3.0).
Poligrafia, DTP, Rysunek, Wykrojniki
Adobe Photoshop, InDesign, Illustrator to programy, które opanowałem doskonale. Zaprojektowanie i stworzenie grafiki lub layoutu wraz z przygotowaniem do druku nie stanowi dla mnie problemu. Na koncie mam dziesiątki wydrukowanych poprawnie projektów, również o nietypowych kształtach, do których sam tworzę wykrojniki. Mam też zdolności rysunkowe.
Chodziłem do szkoły Uniwersytet Łódzki - Wydział Matematyki i Informatyki
Praca Magisterska - Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji edukacyjnej dla dzieci
Opis aplikacji
Stworzona aplikacja ma charakter edukacyjny i służy do nauki słów przez najmłodszych i tym samym do nauki czytania ze zrozumieniem. Rozszerzona rzeczywistość pozwala na odczytywanie liter układanych przez użytkownika w postaci rzeczywistych symbolów przedstawionych na wydrukowanych kartkach, przez aplikację, poprzez kamerę podłączoną do komputera. Aplikacja losuje wyraz z bazy danych odczytywanej jako zewnętrzny XML, po czym odczytuje w dosłowny sposób (dźwiękowy) wyraz, który ma ułożyć użytkownik. Po tej czynności sprawdza w pętli czasowej czy użytkownik ułożył podany wyraz.