Michał Maj Programista, Grafik, Animator

Nazywam się Michał Maj i pracuję jako programista Front End, a także grafik / animator. Pod względem graficznym zajmuję się projektowaniem, animacją, wizualizacją i poligrafią. Robię to już od 8 lat. Od dziecka wykazywałem zdolności rysunkowe i manualne.

Moją drugą pasją jest programowanie, co udaje mi się połączyć w części z moich projektów z grafiką. Z wykształcenia jestem informatykiem (Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Łódzkiego), potrafię więc poprawnie i efektywnie programować w kilku językach.

Programowanie

Front End / Strony internetowe

Obecnie pracuję jako programista Front End i codziennie koduję w HTML, CSS, SASS oraz Javascript. Posługuje się również jQuery, Require JS oraz Prototype. Korzystam z wbudowanych debuggerów przeglądarkowych oraz pluginów takich jak Firebug. Dodatkowo wspomagam się tusk runnerami takimi jak Grunt oraz Docpad, a także Compassem. Do kontroli wersji używam SVN lub GITa. Obecnie pracuję przy developmencie stron m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT, Orange.pl, NJU Mobile, PGNiG, DUON, Reiffeisen Polbank, Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Programowanie gier i aplikacji

Programuję aplikacje na platformę Android z wykorzystaniem technologii Bluetooth. Programowałem gry i aplikacje z wykorzystaniem obiektów 3D w programach Flash (ActionScript 3.0), oraz Unity3D (C#).

Grafika

Animacje / Filmy / Efekty specjalne

After Effects w połączeniu z 3ds Max'em - to programy, w których zwykle przygotowuję filmy i animacje wyświetlane na dużym ekranie podczas eventów. Wymyślanie oraz tworzenie takich animacji opanowałem do perfekcji, wykorzystując przy tym najnowsze techniki wizualizacji (m.in. particle, motiontracking). W temacie animacji czuję się jak ryba w wodzie.

Wizualizacje 3D

3ds Max (VRay) i Photoshop - korzystam z nich przy tworzeniu wizualizacji. Począwszy od małych, nieskomplikowanych przedmiotów jak projekty poligraficzne, poprzez bryły, takie jak meble - zakończywszy na budynkach wraz z wnętrzem. Modele oczywiście zawierają odpowiednie tekstury oraz oświetlenie, dające fotorealistyczny wizerunek. Do projektów budynków wykorzystuję również AutoCAD.

Nietypowe Projekty

Gdy standardy nie wystarczają sięgam po dodatkowe narzędzia. Strona do oglądania w okularach 3D (czerwone, niebieskie) w pełnym trójwymiarze, Rozszerzona rzeczywistość wykorzystująca kamerę (również przez internet), oraz proste gry, to jedne z takich projektów. Wykorzystuję do tego celu programy takie jak Adobe Flash, którym posługuje się perfekcyjnie zarówno w animacji, jak i skryptach (ActionScript 3.0).

Poligrafia, DTP, Rysunek, Wykrojniki

Adobe Photoshop, InDesign, Illustrator to programy, które opanowałem doskonale. Zaprojektowanie i stworzenie grafiki lub layoutu wraz z przygotowaniem do druku nie stanowi dla mnie problemu. Na koncie mam dziesiątki wydrukowanych poprawnie projektów, również o nietypowych kształtach, do których sam tworzę wykrojniki. Mam też zdolności rysunkowe.

Chodziłem do szkoły Uniwersytet Łódzki - Wydział Matematyki i Informatyki

Praca Magisterska - Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w aplikacji edukacyjnej dla dzieci

Opis aplikacji

Stworzona aplikacja ma charakter edukacyjny i służy do nauki słów przez najmłodszych i tym samym do nauki czytania ze zrozumieniem. Rozszerzona rzeczywistość pozwala na odczytywanie liter układanych przez użytkownika w postaci rzeczywistych symbolów przedstawionych na wydrukowanych kartkach, przez aplikację, poprzez kamerę podłączoną do komputera. Aplikacja losuje wyraz z bazy danych odczytywanej jako zewnętrzny XML, po czym odczytuje w dosłowny sposób (dźwiękowy) wyraz, który ma ułożyć użytkownik. Po tej czynności sprawdza w pętli czasowej czy użytkownik ułożył podany wyraz.


Programowanie

Javascript (ES6)

90

React

90

React Native

60

AngularJS

70

Unit testing - Jasmine

70

CSS3 (Sass, Less)

85

HTML5

80

GIT

90

Chrome DevTools

80

Jira (Project Management)

70

Grafika

After Effects

80

3ds max

70

unity 3d

75

photoshop

100

indesign

90

illustrator

75

Oraz inne - np. konwersja i kompresja filmów itp.